Normandie

Jobbade med min kära workmate Mikael Martini idag. Jag försökte få igång honom, få honom att prata. Så man fick ju fråga massa saker  om honom. Om han längtade till skolan, vad han skulle göra i Danmark imorgon och så. Jag antar att alla inte är ett pratmonster som jag är. Vi kom ialla fall in på USA, att amerikanarna är galna. Jag berättade lite vad min historia lärare hade sagt när hon om när hon besökte USA, på ett möte, Sedan om amerikanarnas kärlek till kristendomen.Mikael sa att han gillade å gå i kyrkan, men han var inte konfimerad, för att han tyckte att det bara var massa galna rika män som kommit på själva konfirmationen för att bli ännu rikare. Word 1 :D
vi jobbade lite till, i tystnad, när Mikael plötsligt säger:

Asså Kristendomen är inte så jämnställd


Vadå, hur menar du nu? sa jag
Jo, att det är typ bara männen som bestämmer hela tiden och så. Det borde inte vara så
Word 2


Han har varit ganska najs att jobba med under sommaren ^^ Jag kommer sakna det lite, men inte jobbet. Imorgon är det nog sista dagen jag jobbar (förhoppningsvis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0