Arvikafestivalen, ungefär dag för dag

Ja, nu gick det en månad utan att jag hann skriva igen. Allt bara försvinner omkring mig, helt ofattbart. Så jävla mycket har hänt och allt har lagrats i mitt minne. Jag ska berätta om Arvika, dock inte sista dagen (eller exakt vad som hände), men ungefär allt som hände i princip. Nu vet jag inte längre om det var bra eller dåligt.

Arvikafestivalen 08 dag 1:
Jag åkte tåg till Arvika, klockan nio på morgonen. Jag stod på perongen och tänkte "detta ska bli BÄTTRE än p&l", och hur bra var inte p&l 07 på en skala? På tåget mötte jag två tjejer, Kirsten och Elin tror jag, som gjorde mig sällskap hela resan.
I göteborg skulle vi byta till buss som ersätter tåg, inte festivalbuss. Dock fanns det inga bussar kvar till oss när vi kom. Jag upptäckte även att min ölväska droppade :(

Bussen kom, 20 minuter försent. Bussis körde som en biltjuv och vi hann precis med tåget i Öxnered.

Jag kom fram till Arvika 14.33 och det var så jävla varmt. Vi bestämde oss för att GÅ från stationen till campingen, don't try that one säger jag bara, för jag DOG. Sabina kom och mötte upp en cranky Moa och hjälpte mig den sista biten med all min packning.

Sen ville jag bara hem igen. Hem, hem, hem, hem. Jag vet inte varför, men jag ville bara inte vara där. Festandet på kvällen gick väl bra. Jag lyckades fånga upp och sno alla killar på dansgolvet och sen kom det faktiskt fram en kille å sa att han ville att jag skulle lära honom att dansa, och så blev det xD

Arvikafestivalen 08 dag 2:

Ja.. Fy fan för värme i tält.. det gick absolut inte att sova i tältet, inte okej. Och partytält fick ej sättas upp. Att jag inte dog var ett under. Dagens konserter blev : Timo, Markus Krunegård, Håkan och the kooks.
Timo var ok.. Markus med.. Men håkan. Först var han bra, sen var det så opersonligt. Jag gillade det, självklart. Men det avr inte samma energi, inte samma Håkan som på Diezel (vi vill ha diezel tillbaka :( ). Alla var så sura och de slogs för ingenting. Jag fick en armbåge i solarplexus, medvetet, sen drog jag tillbaka till campingen och förlorade alla. The kooks såg jag själv, för jag inte hittade någon. Jag längtade hem, ville inte vara kvar mer.

Arvika festivalen dag 3:
Dagen började med mega mycket sol och mys konsert med El perro del mar. Trött som fan, men det var helt okej. Jag minns inte så jävla mycket. Det var väl inget speciellt som hände antar jag. Vi såg Adam Tensta, något som vi aldrig skulle gjort annars. Helt ok- jävligt ego bara ^^ Dock missade vi lykke li :< jag var mycket besviken, ville gärna sett henne. Istället satt vi i campet och söp, helt okej det med, men synd på lykkis. Efter några öl gick jag själv och såg the hellacopters, ingen annan ville följa med. Jag såg några låtar, men det är inte kul att vara själv.

Vid 22.30 så kom kent ut på stora scenen. Och jävlar vad bra dom var- jag tror faktiskt att de är de bästa bandet jag har sett live, helt sjukt grymma :O Jag stod i mitten, men en tjej jag inte ens visste vad hon hette. Hon bodde i vårt camp ialla fall och lång som en jävla giraff var hon. Helt sjukt vad folk är aggresiva, förstör stämmingen gör ni, idioter.
Interpol lite senare, askalasbra. Men jag och Amanda gick tidigare och festade istället.

Arvikafestivalen dag 4:

Ja, denna dagen var nog den mest deprimerande i mitt liv. Jag tror att jag grät så mycket att det itne fanns någon vätska kvar i min kropp. Vi såg ialla fall Tingsek på morronen- ingen jag gillar. Han är ganska dålig faktiskt. Sen skulle vi chilla lite i campet, vänta på bättre tider att supa. Då kom helvetes regnet. Inte nog med regn så stormade det också. jag tänker inte berätta i detalj exakt vad som hände, de viktigaste personerna vet om allt. De som undrar kan fråga. Jag grät ialla fall, länge och väl ^^ och jag missade massa band p.g.a det jävla regnet. Jag hade inget att ha på mig mer än ett par shorts och ett linne, då det hade regnat in i vårt tält. Det var lika mycket vatten i tältet som utanför tältet. Alla mina saker vart genomblöta, lika så min biljett hem.. Dagen efter gick det bra ändå, chauffören bara skrattade åt min biljett och sa att jag kunde hoppa in.
Senaer var det dags för Death cab för Cutie. Åh, dom var sjukt bra! Jag stod ensam vid en grind, på ett betongblock, för att jag inte hade några skor. Jag grät även då, av många anledningar, men mest för att de var så sjukt bra. Så ni som missade Arvikafestivalen, missade något sjukt bra i det hela dåliga ^^
Jag mötte sedan Joakims syrra, Johanna, som jag fick sova hos. Jag fick även låna en tröja av henne. Det var den kyligaste dagen i Arvika ochden enda dagen jag inte hade några kläder.  Vi satt ialla fall på gräset vid sidan av och kollade på Hot chip. Det hade vart najs att stå där inne bland alla andra, men fötter utan skor skapar problem. Vi var uppe till tre tror jag, sov sedan tre stycken i ett två manna tält och gick sedan upp vid 7 tiden för att gå mot festivalbussarna och åka till Örebro.



Nu såhär i efterhand så minns jag inte om festivalen var dålig eller bra. Jag vet ialla fall att jag ALDRIG mer kommer besöka Arvika.



Pöl.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan moa vad tråkigt...du skulle hängt med oss! :)

2008-09-29 @ 20:02:10
Postat av: Anonym

ups// Johanna

2008-09-29 @ 20:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0