en vecka och fem dagar

kvar tills jag måste jobba dag in och dag ut för att få ut allt skit ur huset och in i lägenheten.
Jag har dessutom kommit in på högskolan, som börjar nu på måndag.

Socialpsykologi. Det ska jag läsa. Till 17 januari.
Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. Eller båda delarna. Så nervöst! Vad ska man säga? Hur ska man göra? Vad ska jag ha på mig? Köpte böcker idag ialla fall, fyra stycken smartass- böcker, som jag troligvis kommer läsa på en 5 veckors intervall. Hurra!

Jag kommer älska att plugga igen, det ska bli så jävla skönt. En trygghet i det otrygga, kan man säga. Det är ju nåt jag alltid gjort, vi har aldrig varit utan skola. Och nu när jobben inte växer på träd, så är det ju en liten klippa i sig.

Det värsta är väl att jag inte kommer känna nån, och alla kommer sitta där och vara smarta medan jag kommer vara ett jävla fån som har gått vilse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0