Jag vill inte lämna Göteborg, JAG VILL INTE.

Alltså, jag måste säga att jag älskar, älskar, ÄLSKAR Göteborg. Människorna, affärerna, avenyn, Nordstan, cafeerna, utelivet, spårvagnarna, bussarna (framförallt busstiderna), bara att strosa omkring på Göteborgs gator. Nästan lika bra som stockholm. Stockholm är min absoluta favorit.

Igår var vi ialla fall på afterwork på världskulturmuseet, där de serverade brasilianskmat, mycket gott. Till det fick jag ett gott glas vitt, en ofantligt stark drink och en aqua tini. Efter det drog vi till min yngsta brors lägenhet, där vi fortsatte förfesta och sedan ut på ett såkallat "sunkhak", som faktiskt kan jämföras med halmstads "asian palace", fast asian är ännu sunkigare och dyrare. Men de gjorde dåliga rosa pantrar, så de blir minus på det.  Ialla fall fick jag även nu låna brorsans bankomatkort och köpa vad jag ville.
Så efter lite drinkar så hamnade vi med två finnar, varav den ena sa att hon hade full respekt för mig för att jag läste ett estetiskt ämne. Haha. Söta finnar :D

Och vilka fynd jag har gjort! MONKI I LOVE! I torsdags köpte jag en tunika, men "inbyggd halsduk", som min bror så fint kallar det, för 75% rabatt = 62,50 :-, sjukt billigt tyckte jag! Nästa dag kom jag in i samma butik igen, varav butiken hade lyckats få rabattfnatt. Min tunkia som jag köpte dagen innan, kostade nu 20 kronor. Vafan. Jag hittade ialla fall två par t-shirts för 20 :-/styck och en lite tjockare tröja för 40 :-
Idag gick jag in   där igen och köpte ytterligare en tjocktröja för 40 pix.

Saknar ju er därhemma, men kan ni inte flytta hit?

Kommentarer
Postat av: Benzon.blogg.se

De sa till mig: far inte till Stockholm! För du blir aldrig mer densamma. In my opinion, om du gör det, kom aldrig tillbaka!



Stockholm blir aldrig min stad!

2009-02-21 @ 23:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0