Hört i skolan.

Under seminariet i skolan idag diskuterade vi Erich Fromms teorier, bland annat om automatisk likgiltlighet, anonym auktoritet, pseudotänkande osv, osv.
En ganska nykomling i klassen,
vi kan kalla honom Mr X,
Har inte riktigt kommit in i klassen än.
Han har nog inte riktigt sett alla, känt av vilken grupp som tillhör vilken osv.

Ialla fall skulle han diskutera pseudotänkande (ingen av våra tankar är våra egna, allt härstammar från vad alla andra tycker, tänker och känner) och automatisk likgiltlighet (vi gör som alla andra, i alla lägen. Följer strömmen så att säga.)
Killen kommer fram till olika musikstilar, vad som krävs för att man ska kunna få tillhöra en viss grupp, vad man får och inte får göra.
Och han drar även slutsatsen att folk som rakar av halva håret gör det för att synas, få uppmärksamhet.

Hela klassen skrattar och tittar på mig,
jag skrattar också, och tänkte "stackars sate, tror han det!?"

Mr X fattade ingenting,
kollade runt som en idiot.
Och fortsätter prata om rakade människor.
En tjej försöker stoppa honom och säger:
"Men jag tycker ändå att man ser en stark människa när man ser nån som har rakat sitt hår. För det krävs ju ändå mycket mod för det!"
Mr X fattar fortfarande inte piken, utan drar sina hypoteser.

Efteråt såg han att jag var ägare till en undercut frisyr.
Jag tror han skämmdes rätt bra,

och han skulle bara veta vad jag tänkte om honom.

Kommentarer
Postat av: Kitty

hahahahahaha vilket jävla stolpskott. Hoppas han skämdes rejält ;D

2010-01-28 @ 20:51:06
URL: http://kittans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0