Min stridsvagnscykel.

ni som träffar mig dagligen
vet att jag har en cykel från när nittonhundra frös ihjäl
(femtiotalet ungefär)
och som alla vet
så låter antika saker
helt sinnessjukt mycket
(ingen vet varför)

Ialla fall
drivs min cykellampa
av en s.k dynamo
(och för er som inte föddes på femtiotalet och inte vet vad en dynamo är så har jag letat upp en bild)
denna dynamojävel låter
som en hel jävla stridsvagn
ganska roligt, för alla kollar åt mitt håll

för att komma till saken
så cyklade jag på brogatan
tidigare ikväll
och mötte två invandrartjejer som väntade på bussen.

"EYYYJ, KÖP NY CYKEL"
skrek en av de, ni vet på typisk "blattemuckarsvenska"
varavpå jag svarar
"EYYJ KÖP NYTT LIV"
- ni vet på typisk "moamuckarsvenska"
Rätt stolt tjej. Man muckar inte med mig.



To be continued.

Kommentarer
Postat av: Kitty

Alltså. Varför är jag inte förvånad? Snubben utanför gymmet, jag trodde hans ögon skulle trilla ut. Men den är fin! :)

2010-11-18 @ 06:40:42
URL: http://kittans.blogg.se/
Postat av: Jaana

hahahah såå braaa! :D

2010-11-19 @ 20:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0