framtida yrken som jag absolut inte kommer ägna mig åt, del 1.

-Cykelreparatör.

Min jäääävla cykelsadel pekade RÄTT UPP när jag fann den i morse.
"Fan vad gött" tycker ni då,
Men Gud kommer bestraffa er för era tankar!

Jag tänkte att
"Men fan, jag är en frodig kvinna som reder mig själv"
Och letade upp en ... ja vad vet jag? Skiftnyckel? Skruvmejsel?
Jag hatar allt som har med verktyg att göra.
MEN. Händig kvinna som jag är
tänkte jag fixa mig rövcykel själv!

Började skruva på mutterjävlen, och hela cyklen ba ramlade ihop.
Nej, men sadlen bara for iväg,
och alla muttrar, plattor, skruvar, saker  och muttor gjorde.
Fick på sadlen provosoriskt ialla fall,
men nu är cyklen ännu värre än vad den var innan.

h a t a r c y k l a r.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, fin blogg!:)

2011-06-17 @ 19:26:43
URL: http://mallemusic.blogg.se/
Postat av: maja

Haha, know that feeling! Mitt cykelhelvete gick av- på mitten- under viadukten på laholmsvägen. Höll på att slå ihjäl mig. Jag menar- hur fan kan en cykel brista på mitten av lite (eh...) rost??

2011-06-21 @ 11:20:40
URL: http://maja1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0