Lämna mig inte själv, inte ännu.

Kan liv pendla mer än mitt? Tror knappast det. 2009 börjar ju knappast bra, jag hoppas att jag har fel, jag hoppas att du och jag fortfarande har många fina år tillsammans.
Sju år hittills, sju underbara år. Min fina ponny.

Fonzie och vi åkte till Slöinge djursjukhus idag, efter att han hade blivit svullen i sitt ben efter ett litet sår, orsakat av en spark troligtvis. Först av allt ville han inte gå in i transporten, och när han väl gick in så svingade han i sitt onda ben i mittstolpen och kastade sig ut igen.
Vi fick ringa dit en distriktsveterinär, som gav honom smärtstillande så att vi skulle kunna lasta honom. för en kvarts besök skulle den jävlen ha 1200 jävla spänn. TOLVHUNDRA JÄVLA SPÄNN FÖR LITE KLÄM PÅ BENET OCH EN JÄVLA SPRUTA SOM JAG SJÄLV HADE KUNNAT GE.
Vi kom ialla fall iväg till djursjukhuset och röntgade hans ben. Det visade sig att min fina, tappra ponny, han som gör allt för mig. Han hade en spricka i sitt ben. Risken att han ksulle  ha brutit det när vi lastade honom och körde var gigantisk. Det var knappt så att han fick gå ner till sin box på djursjukhuset.

Min älskade ponny, bli frisk i benet, jag klarar inte livet utan dig. Inte än. Snälla, säg att vi kommer klara det. Kom tillbaka till mig. Om du inte gör det, ta med mig till andra sidan i sånna fall.




Kommentarer
Postat av: Kittan

åå baby :( jag håller tummen. det måste bli bra!

2009-02-03 @ 17:42:17
URL: http://kittans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0