Angående Rosabandet.

Rosa bandet i all sin ära- fyfan vad bra det är. Bidra med en ltien tjuga så kanske man kan hjälpa till lite att rädda liv.
Bullshit.

Jo, det är bra att forskare håller på å forskar om cancer och dyligt, men deras forskningsförmåga är enligt mig det sämsta man kan bidra med.
Råttor, kaniner, katter och andra små varelser blir försöksdjur och som vegetarian sedan barnsben så tycker jag det är brutalt att inciera cancer i ett litet djur tills dess att det dör. Och så gör forskare runt om i hela världen- testar saker på djur tills de dör, för att djur är så fruktansvärt känsliga för minsta lilla.
Och om forskningen inte går som de ska, så avlivas djuret utan vidare.
Och eftersom jag bara är vegetarian och inte forskare så vet jag faktiskt ingen annan lösning. Jag tror cancer är ett begrepp som alltid har funnits och alltid kommer finnas- vi kan inte göra nånting åt det. Så låt djuren leva!

Jag stödjer gärna kampanjer för att bidra med att hjälpa någons liv, om ingen far illa vid det.

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag tror dig!

2008-10-14 @ 12:16:42
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0