Skiss på kollektion - mitt projektarbete (jag vill sova)

Nu har jag kommit, inte längre än innan. Och det känns som om nånting saknas i mina skisser. Färger? Former? Jag vet inte. Kanske ska jag ändra "kaninen"? (vit skjorta, väst och chinos) Mer kvinnlig? Klänning? Jag har ialla fall skissat LITE, men snart är mina ideer helt jävla slut. Jag får väl trolla med knäna helt enkelt.



Från vänster:
Alice: Blå / ljusblå chiffong (tyg från mexiko) överklänning, vitt förkläde, vita strumpebyxor, svarta ballerina skor och underklänning i tyll. Eventuella accesoarer
Larven: Röd-orange-gul ballongklänning i tre olika "ballonger" (tyg frånMexiko), eventuell chiffong över.
Ostron: Hatt med pärlor och snäckor format som ett ostronskal, lila klänning (ska ev. inte ha denna i min kollektion)
Kaninen: Vit skjorta, brun väst (reservation för ändringar), beige chinos

spännande, spännande.. Nu har jag bara 6 stycken kvar. Ett steg närmre torsdags inlämningen. Trollning med knäna, någon?

Kommentarer
Postat av: Lina

oh! vad fint du målade

2008-09-24 @ 19:19:36
URL: http://ettlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0