Sunday night.

Och så var ännu en ljuv helg över. Imorgon är det tillbaka till skolans verklighet som gäller. Fullt med stress, måsten, idioti och press.
Till skillnad från alla andra veckor ska jag nu klä ut mig till en pepparkaka och supa en onsdag och gå till skolan dagen där på, äta julbord (om man nu kan kalla våra "julbord" för Julbord) och uppleva stures konstgjorda snö inomhus för absolut sista gången. Så fint och sorgligt, jag tror många tårar kommer fällas på torsdag, av både lärare och elever.  kanske  för att minst 50% av alla treor kommer komma bakis till skolan.


Och jag tror att Gud bestraffar mig på något underligt vis. Vad vill han egentligen? Jag var lycklig över den lilla snön som kommit, och genast tar han bort den. Den lilla julkänslan vi hade förvandlades till äckligt höstrusk. Vi kan hösten utan och innan, så snälla Gud där uppe, ge oss tillbaka snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0