Er Gud har sagt sitt.

Varning.
kan ses som vägg av text
(läs: vägg av onödig utfyllnadstext som egentligen inte hade behövt vara här, men som är här ändå.)

Idag hade jag verkligen ingen lust att gå till skolan
och det kommer jag inte ha imorgon heller
faktum är att jag inte ens vet varför jag läser över huvudtaget
när jag egentligen kan överleva enbart på det jobb jag har

jag vet heller inte hur jag ska göra:
om jag ska stå ut till juni
eller om jag ska ta mitt pick och pack,
lämna klassen och enbart jobba

knuxet är ju
att jag egentligen trivs i skolbänken
att jag tycker att det är lite kul
men just nu är jag helt fantastiskt trött på skiten
och på allt och alla runt omkring
då särskilt folk som gäller onödiga kommentarer
och inte sköter sitt eget race.

vidare är knuxet att böckerna är helt vidrigt dyra
även om man köper av vänners vänner
och egentligen har jag inte lust att lägga pengar på skit
när jag vill unna mig resor, kläder eller annat,
fan denna terminen kommer sluta på cirka fem lax
enbart massa skit som..
jag antagligen kommer att läsa i framtiden,
eller sälja.


Tiden går och snart är det tenta
inte pepp för fem öre
men vem kan vara pepp på en tenta, egentligen?
Spendera fem timmar i en sal
stressad för att halva kursen hänger på dessa fem timmar




Nej, lärjungar.
Jag vet inte vilken väg jag ska gå,
inte ens Gud vet.
Vart är världen påväg då?


To be continued.

Kommentarer
Postat av: Kitty

Du vet vad jag tycker! Du ska absolut inte göra något som du inte tycker är roligt, det blir aldrig bra då heller. Motivation är A & O. Vet att du gör rätt val <3

2011-02-08 @ 18:20:40
URL: http://kittans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0