Klassisk rövdag del 89547.

Hela dagen
har varit
en klassisk
rövdag.

där inget har gått rätt
eller blivit bra.
Beklagade mig med kitty utanför gymmet,
och dog typ.

väl på bussen hem
satt en medelålders kvinna
och stirrade på mig.
Jag hatar folk som stirrar.

När jag ska byta buss på österskans
(så gör en äkta latmask,
byter buss till typ 50,
och hoppar av preciiiiiis vid Gunillaparken. yes!)

Så går medelålders kvinnan fram till mig
klappar mig på axlen
och säger:

"Modig frisyr, damen. You go girl."


Mitt hjärta typ smälte
fick plocka upp hakan från golvet
taaaack medelålders kvinnan
you just made my day.
Så nu är jag typ glad igen.



To be continued.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Käre gode gud! Som lärljung så förstår jag alls inte meninen med livet? Är vi bara en farkost för generna? Kommer jesus tillbaka, som guds ordd! En dag som tusen år & tusen år är som en dag. Ja, det kanske är så det är. Jag kankse har levt i 15 000 år! Känn på den guden moa! Vilka mäktiga ord- från en lärljung :) Sedan kan religon även vara negativt! Om vi tittar närmare innan jesus föddes! Vi går till faktum enda till baka till Abrahams tid, grundare av judendommen. Han försökte få barn med sin fru sarah, men hon kunde inte så han gick till sin tjänsterflicka (???) och fick en son named Isamel- grundare till islamen. Sedan när Sarah va 95 år så får det en son named isak- grundare av judendommen.Isak var alltså äkting medans ismalen var först född. Där blev det en stor konflikt! Så om inte de hade blivit så, hade det varit krig i mellan örsten idag??? Mhm, där fick du en tanke ställare vah? Svar ja. Jo för vi människor är alltid korkade och slåss och gnäller över allt vi kan komma på. Vi vill bestämma! Vilket för oss vidare till Demokrati. Enligt biblen är alla lika värda och det va nog det första demokratiförsöket i aten syftade på ca: 400 år före kristus. Mer om det kan man googla! Jag vet även att biblen är världens mest lästa bok! Det jag vill få fram är att människan grundades på/ av biblen och gud och att de bibliska frågorna har ställts i århundraden. Detta är en mycket viktig debatt. Människan behöver riktlinjer och vägar. Många tar det som ett fett skämt men jag tycker att detta är viktigt!!!! BIBLEN FOR THA WIN !!!! Jag borde bli guuud! :D



Amen!!



Så nu har jag kommenterat massa skit- nöjd? (A) <3

2011-02-17 @ 22:19:18
URL: http://onlymekajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0